דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עובדות על כדורגל - כל מה שלא ידעתם ורציתם לשאול 

מאת    [ 17/12/2008 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 10935 פעמים ]

1. כדורגל הוא ענף הספורט הנפוץ ביותר בעולם, 240 מיליון אנשים משחקים באופן סדיר כדורגל ב300,000 מועדנים מקצועיים הרשומים בגופים הרשמיים המנהלים אותו.

2. משחק הכדורגל וחוקיו נוצרו באנגליה במאה ה-19.
קבוצת הכדורגל הראשונה נוסדה גם היא באנגליה, בעירייה שפילד בשנת 1857.
כדורגל שוחק עוד לפני כן, בבתי ספר באנגליה ובאוניברסיטאות מהן הוא צמח (אחרי ש"בוית" מצורתו הקדמונית למשחק על משטח קטן יותר), אלא ששם הקבוצות המשחקים לא היו מאורגנות ממש - משהו בסגנון ליגת העל שלנו.

3. בתואר השחקן היקר ביותר בעולם מחזיק הצרפתי "זינדין זידאן".
השחקן עבר בקיץ של שנת 2001 מיובנטוס לריאל מדריד תמורת סכום שיא של 76 מיליון יורו. גם על סגנו של זידאן לטבלת השחקנים היקרים,לואיס פיגו, לא חסכו כסף - השחקן שעבר גם הוא לריאל מדריד שנה קודם לכן מברצלונה תמורת 58.5 מיליון יורו.

4. נבחרת ברזיל היא הנבחרת היחידה שהופיע בכל הטורנירים של גביע העולם בכדורגל. נבחרת ברזיל מחזיקה גם במספר הזכיות הגדול ביותר במונידאל - 5 זכיות. (בשנים: 1958, 1962, 1970, 1994, 2002)

5. ועוד בנושא המונדיאל - רונאלדו לואיז נזאריו דה לימה (הידוע יותר בשם: רונאלדו) הוא מלך שערי המונדיאל, עם חמישה עשר כיבושים. (שמונה מהם נכבשו במונדיאל 2002 בו היה מלך השערים).
אותו רונאלדו גם מחזיק במספר הזכיות הגדול ביותר בתואר שחקן השנה של פיפ"א(ביחד עם זינדין זידאן). השחקן זכה שלושה פעמים בתור כדורגלן השנה בעולם (1996,1997,2002) ופעמיים בתואר כדורגלן השנה באירופה
(1997 ו2002). בהחלט מכובד!

6. השער הכי מהיר שהובקע אי פעם במשחק הובקע תוך תשע שניות בלבד לאחר בעיטת הפתיחה לזכות טוטנהם הוטספר נגד ברדפורד סיטי, במשחק שהסתיים בתוצאה 3-3 ב-9 בדצמבר 2000.
השער המהיר ביותר במונדיאל היה איטי בשתי שניות, והובקע 11 שניות משריקת הפתיחה על ידי הקן סוכור לזכות נבחרת טוריקה במונדיאל 2002.

7. משחק הכדורגל שבו נכחו הכי הרבה צופים היה גמר מונדיאל 1950 שנערך בברזיל. משחק הגמר בין ברזיל לאורוגוואי נערך ב-16 ביולי 1950 באצטדיון המרקנה לעיני 199,854 צופים.

8. איך אפשר בלי לערברב בין כדורגל וכסף - החולצה מס' 10 שלבש פלה בגמר גביע העולם בשנת 1970 נמכרה ב225 אלף דולר ע"י הכדורגלן האיטלקי רוברטו רוסאטו שהחליף חולצות עם פלה בסיום המשחק, באותו משחק פלה כבש את השער הראשון לזכות ברזיל.

9. למי שמעוניין לדעת מה שיא השערים שנכבשו במשחק אחד, רוב התוצאות הגבוהות שהושגו באו בעקבות תנאים מעט חשודים. ב1979 שתי קבוצות יוגוסלביות חיפשו לעלות לליגה גבוהה יותר, וההכרעה בעניין הייתה אמורה ליפול בהפרש שערים. שתי הקבוצות סידרו עניינים לפני המשחקים שלהן, וכך קרה שהאחת ניצחה 88-0, והשנייה 134-1.
ב-31/01/02 נקבע שיא השערים הידוע למשחק רשמי, כשקבוצת א.ס. אדמה אירחה את SOE במסגרת הליגה הבכירה במדגסקר. הקבוצה האורחת, שהסתכסכה עם ההתאחדות המקומית, החליטה להפגין על המגרש. את כל 90 הדקות הם הקדישו להבקעת שערים עצמיים. המשחק נגמר בתוצאה 149-0 לטובת המארחים.
התוצאה הגבוהה ביותר שהושגה בתנאים הוגנים, עד כמה שידוע לנו, היא במשחק חובבים בגרמניה ב-1949. בעל אחד המפעלים בפרנקפורט הציע לקבוצות בקבוק שנאפס על כל שער שיובקע במשחק. השחקנים הגיבו על כך במגרש ותקפו, והתוצאה: 25-24.

10. ברצלונה הוא המועדון היחיד בעולם הכדורגל שמשלם כסף על הפרסומות שהוא מציג על חולצות השחקנים.
הקבוצה מציגה פרסומת של ההארגון ההומנוטרי "UNICEF"  ולא מקבלת כסף עבור הפרסומת מ"יוניצף" כנהוג אלא ההיפך, היא משלמת לארגון מעל מיליון אירו לשנה!

נדב הוא בעלים של iFirst - קידום אתרים
ושל Rockil - פורטל רוק ישראלי.
כדורגל - עובדות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב